• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Erbjudanden från Lendo - ganska missnöjd. Hur ska jag göra?

Ducadream

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
26 November 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
De ringde mig idag igen och ställde frågor angående vad jag skulle använda lånet till. Jag förklarade återigen om situationen med min pappa och de bad mig att skicka in pappas skuldebrev. Hur stor är sannolikheten att de nekar mig lånet? Jag är ju en bra kund på pappret så förstår inte varför de ska krångla till det. Jag borde bara ha sagt att jag kanske ska köpa en bil istället?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jim96

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
4 Maj 2022
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
62
Poäng
187
Hej,

Ja det skulle du ha gjort, det hade de köpt rakt av. Men hoppas allt går vägen
 

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Vet inte om någon redan skrivit men tänk på du fick hög ränta på lånen och jag kan bara säga det att räntan du får kan öka igen efter en månad.
Tänkte bara på lånet jag har där räntan ökat sen oktober från 7,7 till 11% sen så ringde jag och ljög om att jag varit i kontakt med min bank och att de kunde ge mig längre ränta, tog några minuter så sa dom att de kunde erbjuda 7,8 men nu är den på 9% om kommer höjas igen fick jag Mail om så var försiktig
 

Ducadream

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
26 November 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Vet inte om någon redan skrivit men tänk på du fick hög ränta på lånen och jag kan bara säga det att räntan du får kan öka igen efter en månad.
Tänkte bara på lånet jag har där räntan ökat sen oktober från 7,7 till 11% sen så ringde jag och ljög om att jag varit i kontakt med min bank och att de kunde ge mig längre ränta, tog några minuter så sa dom att de kunde erbjuda 7,8 men nu är den på 9% om kommer höjas igen fick jag Mail om så var försiktig

Tack så mycket för informationen. Jag kommer vara uppmärksam på det.
 

Ducadream

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
26 November 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Hur är det med kredit? Ena skulden är kredit. Tror ni att det räcker med att skicka in bara en screenshot av skulden? Eller måste man ha skuldebrev? Kreditavtal? Jag är ganska ny på det här som ni märker.
 
Senast ändrad:

Ducadream

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
26 November 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Jag ska skicka in skuldebreven idag. Tycker ni att jag borde tillägga om de kan handlägga så snabbt som möjligt då jag har ett annat erbjudande som väntar? Så att det ökar sannolikheten för mig att få lånet? ;)
 

Ducadream

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
26 November 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Efter en nästan en hel månad har SevenDay bestämt att utbetala lånet till mig. 500k med en ränta på 7.10%.

Edit: det verkar som att räntan ligger på 6.75% när jag loggar in på deras hemsida. Inte 7.10%. Märkligt. Ska kolla upp det
 
Senast ändrad:

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
Efter en nästan en hel månad har SevenDay bestämt att utbetala lånet till mig. 500k med en ränta på 7.10%.

Edit: det verkar som att räntan ligger på 6.75% när jag loggar in på deras hemsida. Inte 7.10%. Märkligt. Ska kolla upp det
Nominell ränta 6.75%
Effektivränta 7.10%

6.75% är inte vad du faktiskt betalar så den är helt orelevant. 7.10% är inklusive alla avgifter
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp